Ytterligare information betr. övergången från Telenor till ComHem fr o m den 1 december 2020

Vad gör vi med den gamla routern?

Den nya router ni får från ComHem (antingen om ni hämtar ut den 1/12 när ComHem besöker oss enligt tidigare info eller beställer själv från deras kundtjänst) ska kopplas in i ert uttag för kabel-TV,  dvs samma uttag där ni idag kopplar in er TV. Det gamla uttaget från Telenor kommer inte längre att användas. Detta innebär att er nya router kommer att placeras på ett annat ställe än den ni har idag.

Den router ni har idag från Telenor ska enligt de brev vi alla fått från Telenor antingen återvinnas  eller skickas in till Telenor.

Vad händer med den fasta telefonen?

Har ni idag ett fast telefonabonnemang via föreningen hos Telenor ska detta porteras/flyttas till ComHem (ni kan också kostnadsfritt beställa ett om ni inte har ett idag och vill ha ett.) Dessa saker gör ni genom att kontakt med ComHem kundtjänst och säga att ni vil portera in ett fast telefonnummer som idag ligger hos Telenor, respektive beställa ett nytt nummer.

Jag har en Tivobox. Vad händer med den?

Vill ni behålla er Tivo-box från Comhem eller vill ha en ny, om ni inte har någon, tecknar ni ett abonnemang om detta via kundtjänst hos ComHem. Har ni idag en Tivobox men inte vill ha den kvar, tar ni kontakt med ComHem för att få hjälp med att skicka tillbaka den. Det går inte att lämna tillbaka den 1/12 , när ComHem kommer till oss.  OBS! Väljer du att lämna tillbaka Tivo-boxen, kommer allt du spelat in att försvinna.

 

Uppsala den 22/11 2020

Styrelsen